Friday, August 10, 2012

Countdown, Ramadan hari ke-21

Salam,

Kenapa rasa macam countdown ni tak consistent? Salah kira hari? Haha :p Ok so Syawal makin dekat. Dah masuk 10 malam terakhir Ramadan. Rasa makin semangat, tapi badan makin penat. Nak pahala Ramadan, tapi nak do well untuk kelas jugak, pada masa yang sama nak jugak tunjuk rajin depan bos. Dalam kesibukan semua tu, boleh pulak tiba2 jadi emosi tak bersebab. (Disyaki akibat overdose kopi. aigooo).

Jadi nak buat macam mana? Ha. Buat jadual waktu? Sangatlah takkan ikut. Dah kenal sangat diri sendiri. Jadi, instead of buat target for one bulan, probably tukar jadi target harian kot? Push diri sendiri, sikit lagi sikit lagi.  (Kalau tak buat macam tu, nanti mesti fikir, takpe la esok mengaji/buat projek/baca buku teks banyak sikit. Seperti biasa tinggal niat je). So, hopefully, InsyaAllah capai target Ramadan dan Summer II, amiin. :)


-- 1 pikcha a day (open house tahun lepas, with my beloved babu) --




Wednesday, August 8, 2012

Ramadan, hari ke-20.

Salam,

Facebook dah la kosong. Tengok twitter sunyi sepi, banyak tweet daripada Berita Harian. Ni yang tak nak follow dah ni. Dah follow, tak baca pun. Huu. Nampak la jugak 1,2 tweet Thohira. Tapi Hidayah punya tweet 1 pun takdak. (kira dalam beberapa jam tu la. bukan berhari-hari pun).

Esok maybe Hidayah dah nak balik Malaysia (insyaAllah for good :D), then dia tweet last nak naik scooter. Agak-agaknya tahun depan pun macam tu jugak. Tahun ni beria rasa nak balik la apa la. Tahun depan nak balik, rasa sayu pulak nak tinggal bilik, rumah, College Park, semua la. Life 4 tahun, tiba2 tinggal. Sedih la kot. Tapi hopefully, bila balik tahun depan semua ada. Family, kawan2, etc. Lepas tu insyaAllah tak payah dah puasa & raya sorang2.

Boleh puasa & raya dengan family dan kawan2. (Ayat sebelum ni bunyi macam tahun depan dah kawin je. =.='' Amin... Muahaha.)


Hidayah, tahun lepas masa bulan puasa. Datang rumah Hidayah untuk buat tat buah, tapi custard tak nak jadi. Lepas tu cuba bakar, custard jadi keras macam biskut lemau. Kesimpulannya, tak jadi. Tahun depan insyaAllah berprojek lain pulak. Hoho.

Monday, August 6, 2012

Countdown (End of Ramadan)-- 12/13 Days

Salam,

Ramadan ke-17. Rasa cepat sangat. Target2 untuk Ramadan tak tau tercapai atau tak. Seharian sibuk dengan kerja and kelas. Balik2 rumah, pancit. Last week exam 1, minggu ni exam 2, minggu depan final exam. Bernota-nota dah buat daripada buku "Comp. Architecture: Quantitative Approach". Buku Al-Quran merangkak lagi.

Banyak betul alasan. :< Tapi Ramadan hari-17 baru start. Ada lagi 14jam sebelum pukul 12.


Berbuka dengan kawan-kawan sekolah, tahun lepas. Syioknyaaaa. Ni dah seminggu berbuka kari je. Malas nak masak, macam tu la. Huu.

Friday, May 6, 2011

Saya cuba sketch gambar Abah umi dgn Aishah sebelum ni, tapi tak jadi. Sarah je jadi SIKIT. Tapi baru2 ni jadi sikit dah :D Maybe tangan dah lembut kot asyik kena lukis je untuk kelas architecture.

I can't wait yeay! XD






Saya tak reti nak buat tone2 untuk 'kedut2 halus', umi dengan abah nampak muda 10 tahun! XP



Babu A.



-Baby2 sayang :] -



Now that I look at Sarah's picture that I drew again, THIS DOESN'T LOOK LIKE SARAH AT ALL =.=''

Monday, May 2, 2011

Happy birthday !!

Buat Nurhidayah Johari,

Terpaksa wish awal, sebab nak pergi kelas jap lagi. May Allah bless you always. Dah 21 boleh kawin. Huu. Balik cepat2!!!!

Sorry gambar buruk. Apa pun thanks for the memories XD





Friday, April 22, 2011

I have something with "rasa2 mcm ni" but ended up buat mcm lain. And that very first instinct, sometimes, is right. And I'll feel AWFUL like right now. I feel awful enough during the exam, and going against my instinct. (I've seen similar question before, so my instinct was telling me, the answer should look something like the question I've done before). But silly me, for pondering into the text book even more (the exam was open text) and sort of looking for more rigid solution. I ended up doing something wrong. Which makes me feel 1000 times more awful now. (The professor emails the exam solution, like 3 hours after the exam. I shouldn't have looked at it.)


I looked at the solution right after the 10th episode of 49 Days, which is the last episode uploaded with English subtitle. Gahhh X(

Friday, April 15, 2011

I'm too tired for another architecture drawing. I used to draw on A4 paper, and spent the whole night drawing and measuring. Now I have to draw on A4 to the power of 2 sized paper! :(

Minum kopi and rasa anxious nak muntah skit.

Ajak Anthony teman makan aiskrim dia belanja terus. Save mi money.

Nak makan magi lagi.

Bogo shipo.

Jari ada belang sebab pakai cincin T_T

Will have to work my... brain off during this weekend. Or maybe Monday. :p

Nak makan. Nak tidur. Nak balik. Nak beli henfon baru.