Monday, November 19, 2012

Elergi Sepi

Assalamualaikum,


I'm planning to see a doctor when I go back. More specifically, dermatologist. I have like super problematic skin. When I was little, umi said the skin on my head berkutillll -__- and thus I had to like cut all my hair (I think?). And like once every two years, starting from when I was 15, I would get allergies everywhere. Dari tangan ke badan ke muka, tak tau punca pun. Masa tu tak makan apa pun. Pun kena. Probably allergic to habuk/angin/sejuk/stress. Then dapat surat jumpa dermatologist tapi tak jumpa2 hehehe. So last two years kena lagi, kat US! Tau la medical kat US cekik darah banyak. So beli ubat allergic kat farmasi je. Tak tau working ke tak. I had this medicine that works immediately for me, nama dia xyzal. Tapi ni memang ubat dadah punya, doktor tak bagi ambik lebih 1 papan.

So dah tak allergic lama dah. Then baru ni, tangan macam semacam tau. Kulit macam kerak tanah dah. Ingat kot sebab sejuk, kulit kering. Tapi kelompok dia macam dekat satu kawasan je. Then baru ni tiba2 ada start 'patch' kecik baru kat jari manis. Then yang dekat jari manis tu macam makin besar patch dia. Lepas tu ada macam air gatal kecik tu. This post sounds kinda geli sikit haha. But google, then I found a picture of about similar to my hand condition. Allergies to latex/eczema something. So tak tau la, nak balik. haha.


I also have allergies to loneliness. I'll post things I don't mean, eat when I'm not hungry, and shop things I don't need. Fufufu~


No comments: